Mavi Kart ile ilgili son dönemlerde verilen yanlış bilgiler üzerine, Avrupalı okurları bilgilendirelim istedik. Denildiği gibi, Mavi veya Pembe Kart sahiplerine emeklilik hakkı var mı? Koşullar nedir? Hepsi bu yazıda
AVRUPALI Türklerin merak ettiği bu konuyu iki bölüm halinde irdelemek gerekir. Birincisi, ikili sosyal güvenlik sözleşmeleri, ikincisi yurtdışı borçlanma yönüyle. Bütün bunlardan önce konunun hukuki yönünü açıklayıp borçlanma ve emeklilik hususunu açıklamanın daha doğru olacağını düşünmekteyim.
Mavi Kart/Pembe Kart’ta hukuki gelişmeler
Yabancı ülke vatandaşlığına geçmek amacıyla Türk vatandaşlığından izinle ayrılan kişilerin Türk vatandaşlığını yitirmelerinin yaratabileceği olumsuz durumu giderebilmek amacıyla, 1995 yılında 4112 sayılı kanun yürürlüğe girmiştir. Bu kanun, 29.06.2004 tarihinde değiştirilip 5203 sayılı kanun olarak 06.07.2004 tarih ve 25514 Sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girdi.
Hangi haklarınız bulunmakta?
Türk vatandaşlığından izin alıp başka bir ülke vatandaşlığına geçen kişilere, 5203 sayılı kanun uyarınca, Türk vatandaşlığından kaynaklanan tüm haklarının saklı tutulduğu ve güvence altına alındığına dair bir belge düzenlenmektedir. Bu belge kamuoyunda “Mavi Kart” olarak adlandırılmaktadır. Bu belgeyle, doğumla Türk vatandaşlığını kazanmış olup da sonradan Bakanlar Kurulu veya İçişleri Bakanlığı’ndan çıkma izni almak suretiyle yabancı bir devlet vatandaşlığını kazanan kişiler ve bunların kanuni mirasçılarının, Türkiye’de ikamet, seyahat, çalışma, yatırım, ticari faaliyet, miras, taşınır-taşınmaz mal satın alma, devretme, kiralama ve bunun gibi konularda Türk vatandaşlarına tanınan haklardan aynen yararlanmaya devam etmeleri hususu hüküm altına alınmıştır. Pembe kart hamili olanların seçme-seçilme hakkı bulunmamaktadır, köy arazisi ile askeri alanlarda mülk edinmeleri de söz konusu değildir.
Bu kişiler bedelli askerlik için Türkiye’ye döviz ödemişlerse ödedikleri rakamı da TL karşılığı olarak geri alma hakkına da sahiptirler. Ülkemize geldiğinizde oturma ve çalışma izni almadan çalışmanız, işyeri açmanız mümkün olmaktadır.
Hangi haklarınız bulunmamakta?
Anayasamıza göre seçme ve seçilme hakkı için temel şartlardan birisi “vatandaşlık” olduğundan, “Mavi ve Pembe Kart” sahibi kişilerin seçme ve seçilme hakki bulunmamaktadır. Mavi ve Pembe Kart hamilleri, Türkiye’de memur olarak da görev yapamamaktadırlar. Köy arazisi içinde ve askeri alanda mülk edinemezler. Yurtdışı borçlanması yapamazlar.
Mavi Kart
Avrupa ülkelerinde yaşayıp da yaşadıkları ülke vatandaşlığına geçmek isteyenlere Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti, izinli olarak vatandaşlıktan çıkma izni verir ve kendilerine de mavi kart denilen bir kart verir. Türk vatandaşlığından izinle çıkan kişilerin pasaport ve nüfus cüzdanları iptal edilerek, kendilerine “5203 Sayılı Kanunla Saklı Tutulan Hakların Kullanılmasına İlişkin Belge” (Mavi Kart) verilir. Bu belge, Türkiye’de ikamet, seyahat, çalışma, yatırım, ticari faaliyet, miras, taşınır mal satın alma, feragi, kiralama gibi konularda işe yaramaktadır. Vatandaşlıktan izinle ayrılmak için tüm ailenin istemesi gerekir.
Pembe Kart
403 sayılı vatandaşlık kanununun 32.maddesine göre, ana ya da babaya bağlı olarak Türk vatandaşlığından çıkmasına izin verilen 18 yaşından küçük çocuklar için de talep edildiği takdirde 5203 sayılı kanunla saklı tutulan hakların kullanılmasına ilişkin belge (pembe kart) düzenlenmektedir.
Sözleşme aylığı ve mavi kart sahipleri
Ülkemizin 22 ülkeyle yapmış olduğu sosyal güvenlik sözleşmelerine göre Türk veya yabancı ülke vatandaşı olmanıza bakmaksızın emeklilik ve hastalık yönüyle eşit işlem yapılmak zorundadır. Şayet ülkemizde 1 gün dahi sigortalı çalışmanız geçmiş ise mavi kart sahibi, Bakanlar kurulu izni ile yabancı ülke vatandaşlığına geçmiş veya geçmemiş olmanıza bakılmaksızın Türkiye’de ikamet eden bir Türk vatandaşı gibi yabancı ülkede geçen hizmetlerinizi birleştirir ve koşul yerine gelmiş ise mutlaka sizlere bir aylık bağlanır. Ayrıca ikametinizi bulunduğunuz ülkeden Türkiye’ye taşırsanız sağlık yardımı hakkından da ücretsiz yararlanırsınız. Belirtmiş olduğumuz uygulama SSK ve Bağ-Kur’luların yanında memur iken istifa edip yurtdışında çalışanlar için de geçerlidir.
Borçlanma ve Mavi Kart sahiplerinin durumu
Diğer bir konu ise çok merak edilen ve bugünlerde kafaların çok karıştırıldığı yurtdışı borçlanma ve buna bağlı olarak emeklilik hakkı. Şunu kesin bir dille ifade etmeliyiz ki yurtdışı borçlanma hakkından yararlanmak için çalıştığınız, işsizlikte geçen veya ev kadını olarak ikamet ettiğiniz sürede mutlaka Türk vatandaşı veya Türk vatandaşlığını koruyan çifte vatandaş olmanız gerekir. Yabancı ülke vatandaşlığına geçen veya eski adı pembe kart yeni adı mavi kart sahipleri bu imkandan faydalanamaz. 29.06.2004 ve 29.05.2009 günleri değiştirilen Türk Vatandaşlık Kanunu’nun 28’inci maddesi “……..sosyal güvenliğe ilişkin kazanılmış hakları saklı……” derken, birinci bölümde dile getirdiğimiz konu ve ülkemizdeki çalışması ile emeklilik hakkı elde edenlerin durumlarını garanti altına almıştır. Sanki 12.06.2009 gün ve 27256 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Türk Vatandaşlık Kanunu değişikliği yabancı ülke vatandaşlığına geçen veya mavi kart sahiplerine borçlanma ve bundan dolayı da emeklilik hakkı getiriyor gibi yansıtılmaktadır. Bu tamamen eksik veya yanlış bir bilgidir. Dava açılmak suretiyle bu hakkın elde edilebileceği şeklinde vatandaş ile devleti karşı karşıya getirmenin yanında masrafa sürüklenmesine vesile olunmaktadır. Bugüne kadar alınmış bir mahkeme kararı olmadığı halde, bilgi kirliliği yoluyla yanlış anlamalara yol açılmaktadır.
Borçlanma ödemesini yaptıktan sonra yabancı ülke vatandaşlığına geçenlerin durumu
Sosyal Güvenlik Kurumu 2009 yılı başında yabancı ülke vatandaşlığına geçenlerle ilgili olarak şu şekilde bir düzeltme yoluna gitti. Türk vatandaşı olarak borçlanma bedelini ödemiş ancak aylık bağlanması için yapılacak başvuru sırasında ya da aylık alma süresinde yabancı ülke vatandaşlığına geçmiş veya mavi kart sahibi olan kişilerin kazanılmış haklarının korunması gerektiği konusunda ikincil mevzuat çıkarılarak mağduriyetlerin önlenmesi yoluna gidilmiştir. Örnekle açıklayacak olursak, siz Avrupalı Türklerden biriniz çalışma, işsizlik, ikamet (ev kadını) sürelerinizde Türk vatandaşı veya çifte vatandaş idiniz. Borçlanma başvurusunda bulunup bedelini ödedikten sonra yabancı ülke vatandaşlığına geçmiş iseniz aylık başvurusunda bulunduğunuz sırada yabancı ülke vatandaşı olmanız, aylık başvurusuna engel olmayacaktır. Veya borçlandınız, bedelini ödediniz ve aylık almaya başladıktan bir süre sonra yabancı ülke vatandaşı olsanız dahi, aylığınızın devam etmemesi yönünde bir engel teşkil etmeyecektir. Yeni uygulamada yabancı ülke vatandaşlığına geçen Avrupalı Türklerin mağduriyetini önleyecek bir düzenleme yapılmıştır. Şöyle ki, Türk vatandaşlığını kaybettiklerinden dolayı eski Yönetmelik hükümlerine göre aylıkları bağlanmayan veya aylığı bağlandıktan sonra Türk vatandaşlığını kaybetmesi nedeniyle aylıkları durdurulan veya kesilenlerin 8 Mayıs 2008 tarihinden sonra yaptıkları veya yapacakları tahsis başvurularına göre aylıkları, yazılı başvurularını izleyen aybaşından itibaren bağlanmaktadır. Bu sayede borcunu ödeyenlerin paralarının iadesi değil aylıklarının tekrar bağlanması imkanı getirilmiş bulunmaktadır.













20/04/1969 doyumluyum 20 yildir hic calismadim. ben turkiyeden bagkurdan emekli olmak istiyorum yurt disi borclanmasi olarak benim yurt disina giris tarihim 01/01/1991 fransaya giris tarihim su anda 20 yil oldu fransada ikamet ediyorum cocuk larimin dogum tarihi 1991/1993/1998.bagkurdan nasil emekli olurum , 5400 gun den borclanarak emekli olmak istiyorum ne yapmam lazim…
Sayın yazar, her ne kadar mavi kart sahiplerinin borçlanma yapabileceklerine dair her hangi bir mahkeme kararı yoktur demekte ise de konuyla ilgili olarak Yargıtay Hukuk Genel Kurulu’nun 28.04.2010 tarih, 2010/10-210 E, 2010/240 K sayılı kararı mevcut olup, bu karar son derece açıktır. Yazarın bahsi geçen Yargıtay kararına ilişkin eksik bilgisi olduğunu ifade ederek herkese saygılarımı sunuyorum.
bu mavi karti veren bizim siyasetciler okadar akiliki bize yani mavi kart sahiblerine cikardiklari 5203 sayili kanunla haklarimizi verdilir.2008-44 ssk genelgesini yayinlarken caliskan miletvekilerimiz 5203 sayili kanunun icerigine hic bakmadankarar aliyorlar ve verilmis hakkimizi gasp etmeye calisiyorlar bu nasil hukuk devleti.bende mavikart madurlarindan biriyim benim ögrenmek istedigim ise bu yargitay kararlarinda alman vatandasliginda gecen sureler yurtdisi borclanmaya sayiliyormu cok celiskili haberler duyuyorum bilgileriniz icin tesekurler.
Merhaba Sayin Karahaliloglu
Erol Can 15.04.1975 Dogumluyum
Benim bir sorumu yanitlamisdiniz ve Emekli Olbilirsiniz Demisdiniz ikinci bir sorum olacak size ben 5923 gün Sgk ya Ödedim ve bunun 4843 gününü 2006 hesap yaptirdim ve 2008 senesinde ödedim ve geri kalan 1080 günü 2010 mart ayinda ödedim ve ondan sonra Mayis 2010 Alman Vatandasligna gectim simdiki sorum su ben eskiden Sgk da Hizmet cetvelimi görebiliyordum simdi yeni sitemde sifre cikmis görmemiz icin ve bu sifreyi saece T.C. Vatandaslarina veriyorlarmis Biz nasil Görebiliriz ve dogrumu Alman Vatandasi alamiyor mu bu sifreyi Lütfen Cevabinizi dört gözle bekliyorum
E devlet sifresi artik mavi kart sahipleri türkiyede postanelerden 1 tl karsiligi alabiliyor. basbakanin mart 2011 dortmund konusmasindan sonra acilmis bende mart ayinda aldim iki gündür acildi dedi memur.
bu mavi kart politikasi sadece tasinmaz malla ilgili presur,u geciyor gerisi ise yaramiyor.
merhaba sayin yazar,
ilhan cetinkaya 01.01.1967 ankara dogumluyum
1992 yillindan bu yana viyanada kaliyorum ve isci olarak calisiyorum
1995 yilinda askerligimi türkiyeye bedeli olarak yaptim
2002 yilinda avusturya vatandasligina gectim hala avusturya vatandasigim mavi kartim var ödemis oldugum 10bin deutsche mark askerlik bedel parasini tekrar nasil ala bilirim nereye muracat etmem gerekiyor
size bi sorum daha var emeklilikle ilgili
1988 – 1991 yillar arasinda sigortali olarak calistim türkiyede ama simdi benim mavi kartim var ben avusturya vatandasliyim emekli olmam icin nasil bi islem yapilmasi gerekir vereceginiz bilgiler icin simdiden tesekür ederim
avusturyadada 1992den buyana bosluksuz calisiyorum saygilar
sayin yazar
benimde bir sorum olacak,30-11-1956 dogumluyum, 1979 da babamin is yerinde 3 ay sigortali calistim, 1982 mayis ayinda evlilik dolayisiyla almanya ya geldim 82 – 87-88 yillarinda cocuklarim oldu,toplam 2 sene kadar sigortali calistim, 2002 mart ayinda alman vatandasligina gectim acaba borclanarak emekli hakkina sahip olabilirmiyim, cevaplandirirsaniz sevinirim.
saygilarimla.
Merhabalar ben Rs den N.C 31.07.1970 Antly Türkei dogumluyum.1993 de Almanyaya geldim,2005 e kadar calistim.Türkiyede sigortali44is günüm var.2004 te Alman vadantasi oldum.Rahatsizliktan dolayi 2005 ten itibaren malulen emekli oldum.Mavi kartimda var Türkiyeden emekli olabilirmiyim ve sartlari nelerdir aciklamanizi istiyorim.Sevgi ve saygilar sunarim.
Konu dövizle askerlik
Merhaba.Bilgileriniz icin Tesekürler.
Haziran.1986 tarihinde ! 10.000DmKarsiliginda 2ay askerlik yaptim
1997yilinda almanvatandasligina gectim.Pasapor iadelerinde Bizleregörevli memurtarafinda
Sorulmadi TC vatandasligini alacakmisinizdiye. 6ay sonra yani 1998yilinda konsolosluga gidip sordum TC vatandasliga nasilgececegizdiye cevap aynen su oldu gerekyok.Bir kacyilicinde.Herkes aynihakkasahip olacakdediler. malesef TCde birkacyilin nekadar. birzamanoldugunu ögrenemedik.Simdi Ödemisoldugum Askerlikparasini alabilirmiyim.
Saygilarimla
Sanki 12.06.2009 gün ve 27256 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Türk Vatandaşlık Kanunu değişikliği yabancı ülke vatandaşlığına geçen veya mavi kart sahiplerine borçlanma ve bundan dolayı da emeklilik hakkı getiriyor gibi yansıtılmaktadır. Bu tamamen eksik veya yanlış bir bilgidir. Dava açılmak suretiyle bu hakkın elde edilebileceği şeklinde vatandaş ile devleti karşı karşıya getirmenin yanında masrafa sürüklenmesine vesile olunmaktadır. Bugüne kadar alınmış bir mahkeme kararı olmadığı halde, bilgi kirliliği yoluyla yanlış anlamalara yol açılmaktadır.
==========================
Diyorsunuz sayın yazar? Bu konuyla ilgili kararlar var ki; ben şahsen yerel mahkemede açtığım davayı kazandım !!! SGK temyize gitti. İnsanların haklarını aramaları ne zamandan beri devletle karşı karşıya gelmek oluyor? Siz yetkili mahkeme veya hakim misiniz ki; bu konuda kesin konuşuyorsunuz? Kaldı ki kendiniz “bu konuda mahkeme kararı yoktur” diyorsunuz.. SGK nın kaybettiği davanın sayısı belli değil. Bu konuda Yargıtay kararları olduğunu ben biliyorum.. Lütfen insanları yanıltmayın !!! Saygılar.
sayin muhsin solmaz sizden tel ile bilgi almak istiyoruz tel bize verebilirsen birebir görüselim
T.C
YARGITAY
10. HUKUK DAİRESİ
Esas No. 2008/18641
Karar No. 2009/13146
Tarihi: 14.07.2009
============================
Buyrun, Yargıtay tarafından mavi kart sahibi bir kişinin emeklilik borçlanması yapabileceğine ilişkin karar.
merhaba
ben ktü tıp fakültesi 2009 mezunuyum ve sormak istediğim bundan sonra nerde ve nasıl çalışma iznim var . mavi kartım var . soruma cevap verirseniz cok sevinirim
sayin yazar benimde sorunum emeklilik hakinda bir sorunum var.ben 1986 da türkiyede 700 gün sigortali calistim,1992 de almanyaya geldim,bu tarihten simdiye kadar almanyada sigortali calistim,ama 2005 ten beri alman vatandasligina girdim,mavi kartim var.
Simdi türkiyeden nasil emekli olabilirim,Eyer dava acarsam kanunda maddesi varmi.?
Beni aydinlatirmisin somdiden tesekkurler.
merhaba
konu dövizle askerlik
ben 1969 doğumlum 1995 de dövizli askerliğimi yaptım
2002 alman vatandaşlığına geçip mavi kartımı aldım
geri kalan borcumu ödeyip teskeremi almak istiyom
hangi yolu izlemem gerekiyor
Bu kişiler bedelli askerlik için Türkiye’ye döviz ödemişlerse ödedikleri rakamı da TL karşılığı olarak geri alma hakkına da sahiptirler. Ülkemize geldiğinizde oturma ve çalışma izni almadan çalışmanız, işyeri açmanız mümkün olmaktadır.
Bedelli askerligi 1990 yaptim.2000 yilinda alman vatandasi oldum mavi kartim var,ödemis
oldugum 10.000 maklik bedelli tl olarak geri alabilirmiyim, nereye müracaat etmem lazim.
Saygilar
Sayın Yazar,
Ben 21.04.87 almanya doğumluyum 07.08.10′ da İstanbulda evlendim ve o tarihden bu yana türkiyede yaşıyorum 2007 de alman vatandaşlığına gecdim mavi kart sahibiyim. Yazınızda sağlık kuruluşlarındanda fazdalanabileceğimizi yazmışsınız fakat ben her devlet hastanesinde ölü görünüyorum eşim den dolayı sigortalı olmama rağmen. bu mavi kartı bana konsolosluk verdiğinde başka hicbirşeye gerek yok türkiyeye döndüğünüzde hic türk vatandaşlıkdan cıkmamış gibi olucaksınız sadece secimlere katılamayacaksınız dendi. Böyleyse ben nicin ölü görünüyorum? Ne yapmam gerekiyor. Yardımcı olursanız cok sevinirim. Saygılar
Sayin hocam
yukarida yazmis oldugunuz yazi ve asagidaki yazili arkadaslarin görüslerini karsilastirdim
maalesef bir karara varamadim ben 1968 dogumluyum 1993 askerlikgimi bedelli yaptim
ve 2001 yilinda Türkiye cumhuriyeti izniyle alman vatandasligina gectim mavi kart sahibiyim ve simdi sorum ben borclanarak emekli olma hakkina sahipmiyim.
Cevabiniza simdiden tessekür eder saygilarimi sunarim.
Sayin müdürüm!!!
Ben Yusuf Kaplan01.08. 1973 Ankara dogumluyum
T:C kimlik no:1598 8055 416
1988/1990 yillarinda meslek okulunda iken stajyer olarak calistim.
1991 yılında 41 günlük sigortalı olarak çalısmam var.
Aralik 1992 den Ekim/2001 yillari arasinda Avusturyada TC vadantasi olarak çalıştım.
Ekim 2001 den itibaren izinli olarak Avusturya vadandasligina geçtim halen Avusturya vatandasiyim.
Türkiyede emekli olmak icin borçlanıp (~7000 gün) ve parasını peşin ödeyip yasımın dolmasını beklemek istiyorum!
Bana lütfen yardımcı olurmusunuz
Şimdiden yaptığınız zahmetler icin teşekkür ederim!
Saygılarımla
Yusuf Kaplan
sayın yazar,
bende bir mavi kimlik sahibiyim yazınızdan anladıgım kadar mavi kimlik sahibleri çalışma izni almadan bu kimlikle çalışabilirler dogrumudur ? yoksa ayriyeten yabancılar gibi çalışma bakanlıgına baş vurmak gerekirmi. tşk.
Türkiye Cumhuriyeti’nin Alman vatandaşlığından çıkmak istemeyen Türklere verdiği Mavi Kart, yakında Türkiye’de emekliliğin kapısını da açacak.
http://www.haberler.com/mavi-kart-sahiplerine-turkiye-de-emeklilik-kapisi-3315528-haberi/
Sayin yazar Ben.1961 dogumluyum 1976 da ssk dan 107 günüm var 1979da almanyaya gittim 1988de iki ay bedelli askerlik yaptim 1993 yilinda erken emeklisi oldum .1999yilinda alman vatandasi yani mavi kartli oldum.Simdi türkiyeden ödeme yapmak istiyorum ayrica su anda türkiyede ikamet ediyorum nasil emekli olabilirim:VERECEGINIZ CEVAB ICIN COK TSK EDERIM—- SAYGILARIMLA
benim sorum su ben 1992 beri almayadayim 2005 te almanvatandasligina gectim sadece alman vatandasiyim a 15.02.1973 dogumluyum 1986 yilinda meslek lisesinde staj yaparken ssk girisim var borclanarak emekli olabilrimiyim yaklasik 18 ay ssk var nekadar borclanmam gerek ve kac ysinda tesekürler
cevap yazarsaniz memnun olurum
ARKADAŞLAR BU YAZIYI LÜTVEN DİKKATLİCE OKUYUN BUNLARI İNTERNET,DE ARAŞTIRTIRMALARIMDAN OKUYARAK KOPYALAYARAK BURDA YAYINLANMASINI İSTEDİM…….. BİRİNCİ MISRALARI OKUYUN VE ALTDAKİ MISRALARI OKUYUN…..AMA VERİLMİŞ YARGITAY KARARI VAR BUNLARI MUTLAKA Bİ YERE YAZIN Su an icin,bu konuda neticelenmis olan Yargitay ve Hukuk Genel Kurulu’dan kesinlesmis kararlar mevcut.
1-21.Hukuk Dairesi 2007/2646 Esas 2008/17469 Karar sayili,karari.
2-10.Hukuk Dairesi 2008/18641 Esas 2010/13146 Karar sayili,karari.
3-10.Hukuk Dairesi 2009/869 Esas 2010/6691 karar,06.05.2010 karar tarihli,karari.
4-Hukuk Genel Kurulu 2010/10-210 Esas 2010/240 sayili karari.2.06.2009 gün ve 27256 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Türk Vatandaşlık Kanunu değişikliği yabancı ülke vatandaşlığına geçen veya mavi kart sahiplerine borçlanma ve bundan dolayı da emeklilik hakkı getiriyor gibi yansıtılmaktadır. Bu tamamen eksik veya yanlış bir bilgidir. Dava açılmak suretiyle bu hakkın elde edilebileceği şeklinde vatandaş ile devleti karşı karşıya getirmenin yanında masrafa sürüklenmesine vesile olunmaktadır. Bugüne kadar alınmış bir mahkeme kararı olmadığı halde, bilgi kirliliği yoluyla yanlış anlamalara yol açılmaktadır.
BAKINIZ ARKADAŞIMIZIN BİRİ BU KONUDA NE YAZMIŞ……. Bende mavi kart sahibi olarak vermis oldugun hukuk mucadelesi sonucu,21 Hukuk Dairesi 2007/2646 esas 2008/17469 karar sayili karari neticesinde 08.2009 tarihi itibari ile,3201 sayili yasa gereri yurtdisi borclanmasi yaparak emeklilik hakki elde etmis durumdayim.
ve ayrıca sormak istedigim konu şu…… bedelli askerlik yaptım…ve daha sonra alman vatandaşlıgına geçtim….ödedigim bu bedeli geri alabilirmiyim?nereye müracat etmeliyim?
slm sayin editorumuz , benim durumum belkide cok nadir rastlanan bir durum yardimci olursaniz sevinirim ; mart 75 dogumluyum 92 93 yillarinda trde sigortali calismisligim var:97 de almanyaya geldim 2006 da alman vatandasligini aldim mavi kart sahibiyim; su an fransada yasiyorum esii turk )m turk vatandasi kizim fransizmi alman mi turkmu bende bilmiyorum)) ben trden nasil emeki olabilirim yardimci olursaniz sevinirim saygilar